.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد وزیر جهاد کشاورزی از تغییر کاربری اراضی در استان‌های شمالی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در 3 سال گذشته با توجه به هماهنگی صورت گرفته مابین قوه قضائیه و مجریه، جلوی دست اندازی به اراضی ملی و کشاورزی را گرفته‌ایم و توانسته‌ایم بر بخشی از این مشکل فائق بیاییم ولی وسعت سوء استفاده از اراضی ملی بسیار بیشتر است

محمود حجتی در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، اظهار داشت: خاکی که در اختیار ما است، گرانمایه و متعلق به نسل‌های آینده است و باید آن را حفظ کنیم.

 وی افزود: به دلیل مسائل زودگذر و سرمایه‌گذاری، بهترین اراضی کشور دستخوش سوداگران قرار می‌گیرد.

 وی افزود: در استان‌های شمالی کشور، اراضی محدود و مهمی داریم که تغییر کاربری داده شده است و دستخوش سوء استفاده‌های عده‌ای سودجو شده است.

 حجتی بیان داشت: در 3 سال گذشته با توجه به هماهنگی صورت گرفته مابین قوه قضائیه و مجریه، جلوی دست اندازی به اراضی ملی و کشاورزی را گرفته‌ایم و توانسته‌ایم بر بخشی از این مشکل فائق بیاییم ولی وسعت سوء استفاده از اراضی ملی بسیار بیشتر است.

 وی گفت:‌ طرح‌های هادی در روستاهای سراسر کشور باید اجرایی شود تا تخلفات در تغییر کاربری و دست‌اندازی به زمین‌های کشاورزی به حداقل برسد.

 وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر جلوگیری از واردات برنج اظهار داشت: نیاز کل کشور را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم. در بعضی از محصولات افزایش تولید داریم ولی در بعضی از محصولات نیز نیاز به واردات است.

 وی افزود: محصولاتی که توسط کشاورزان تولید شده است باید در بازار داخل به فروش برسد و اضافه محصولات تولید شده به دیگر کشورها صادر شود.

 وی با اشاره به اینکه سیاست بازار در قبال بازار را در پیش گرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 200 تن تولید داخلی برنج است که البته نیاز کشور را تأمین نمی‌کند بنابراین باید بخشی از واردات از خارج انجام شود.

 وی یادآور شد: از ابتدای تیرماه تا آبان ماه واردات برنج در کشور ممنوع است و بعد از این مهلت 5 ماهه به دنبال محدود کردن و تنظیم کردن واردات برنج هستیم که بیشتر از نیاز کشور، واردات نداشته باشیم.

 وی درباره افزایش قیمت برنج نیز اظهار داشت: آنچه که در مزرعه به فروش می‌رسد قیمت آن اصولی و طبیعی است ولی در بازار با قیمت بیشتری به فروش می‌رود که باید قیمت مابین تولید و عرضه در بازار کنترل شود.

 وی درباره کنترل قیمت مرغ نیز گفت: در صورتی که مرغ بیشتر از تقاضای داخلی تولید شود با مدیریت و ذخیره کردن مازاد آن می‌توانیم در هنگام افزایش قیمت، مرغ‌های ذخیره شده را در سطح بازار توزیع کنیم و اجازه افزایش قیمت را ندهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.